deniseborgh

Maten på Intact

Kategori: Allmänt

Jag var lite orolig innan jag åkte ner till Indien då jag trodde att maten inte skulle falla mig i smaken, jag kunde inte haft mer fel! Maten är gudomligt god här nere och det är inte en enda dag som maten inte varit god! Vi får ris, grönsaker, nudlar, bönor, vitkål, bröd, röror, såser, grytor och mycket mer. Man ser fram emot mattillfällena då man får lyfta på locken och se vad som bjuds på för dagen. Goda kryddor och annorlunda smaker i maten, mycket ingefära och ibland kokos. Visst är det lite ovant att äta sötad gröt på morgonen, men det har man vant sig vid nu!

Mahi - vår matplanerare
 
Puss&Kram

 

 

 

KOMMENTARER:

  • Irene säger:
    2013-10-29 | 17:00:47

    Hej på dig!! Kul med ny mat, ta med dig allt du lär dig hem. Du kommer ha sån nytta av det senare i livet😉 Jag o Skrållan har varit ute i blåsten nu💨härligt när vinden tar i lite. Det är riktigt höstväder nu💨💨😄 Sköt om dig // många kramar💜

    Svar: Hej:) Ja jätte roligt faktiskt, kommer ta med mig mycket av rätterna hem:) Ja jag läste om att ni haft storm hemma, hoppas ni inte blåste bort!? Mysigt att komma hem till lite höstmys:) Kramar
    Denise

  • Nettan säger:
    2013-10-29 | 18:58:24

    Du ser ut att ha det bra, mycket roligt och spännande saker du får vara med om. Vår matplanerare här hemma planerade Tacos till klockan 20.00 och stack sen på spa ;-), undrar vem som är kokerska?
    Kram

    Svar: Haha va smidigt att ha det så ;) Lite jobbigt för kokerskan dock att ha det så;) hehe kramar
    Denise

  • Pappa & Mamma säger:
    2013-10-30 | 12:09:02

    Va kul och bra, nu får vi hem nya maträtter som du kommer att bjuda på till oss varje söndag, minst tre rätter varje gång!!

    Kramar

    Svar: Haha ja absolut kommer det bli indisk trerätters när jag kommer hem men varje söndag får vi nog disskutera om ;) hihi Kram
    Denise

  • Mormor o Leif säger:
    2013-10-31 | 13:47:44

    Vi vill också smaka.
    Kramar i massor.

    Svar: Jag ska försöka få med mig många recept, så det ska nog gå att ordna :D Kramar
    Denise

Kommentera inlägget här: